Keurmerk

Keurmerk advocaten Utrecht en advocaten Den Bosch

ATM Advocaten Utrecht en Den Bosch is lid van de Vereniging van Huis Advocaten. Huis Advocaten is een landelijk dekkend juridisch netwerk dat beschikt over specialisten op de meest uiteenlopende rechtsgebieden (http://www.huisadvocaten.nl/nl/hoofdmenu/huis-advocaten/onze-advocaten).

Eenduidige kwaliteit bij de aangesloten advocatenkantoren en een uniforme, klantgerichte en snelle intake bij aanvragen en behandeling van zaken van nieuwe cliënten door de advocaten en ondersteunende diensten. Dat waren de redenen voor het bestuur van de Vereniging van Huis Advocaten om zich eind 2008 te oriënteren rond de ontwikkeling van een eigen keurmerk. Binnen een jaar tijd heeft de Vereniging van Huis Advocaten daartoe een groepseigen kwaliteitsstandaard ontwikkeld en getoetst, onlangs zijn de eerste certificaten uitgereikt. Een mijlpaal voor een vereniging in de advocatuur die zich hard maakt voor meer efficiency en transparantie in deze branche.

Het Keurmerk Huis Advocaten ondersteunt de belangrijke pijlers van de vereniging: Huis Advocaten wil goed bereikbaar zijn (online en telefonisch) voor consumenten en zakelijke cliënten, een hoog kennis- en ervaringsniveau bieden en uniform te werk gaan. Daarnaast speelt de snelheid online een wezenlijke rol en daar is de organisatie van advocaten volledig op ingericht. Kantoren en callcenter vinden elkaar in de aanvang van het cliënt-contact via een op maat ontwikkeld managementsysteem. Het resultaat is dat cliënten snel worden bediend door een advocaat die dicht in de buurt is gevestigd.

Het Keurmerk Huis Advocaten screent op een diverse interne processen en procedures van de advocatenkantoren. Er zijn richtlijnen en regels opgesteld ten aanzien van de herkenbaarheid van het kantoor, toegankelijkheid, bereikbaarheid en ontvangst. Verder legt het Keurmerk allerhande zaken vast, bijvoorbeeld rond de afspraakbevestiging met de cliënt, het eerste gesprek, de opdrachtbevestiging, de administratie van het dossier en de afsluiting ervan. Ook wordt elke cliënt gevraagd om na afloop deel te nemen aan een kort cliënttevredenheidsonderzoek.

Elk jaar worden de kantoren van ATM in Utrecht en Den Bosch en de overige advocatenkantoren  via een onafhankelijke instantie getoetst, tussentijds zijn er mystery calls om de klantgerichtheid van de kantoren te meten. Deze bevindingen vormen (met het cliënttevredenheidsonderzoek) wezenlijke managementinformatie voor het bestuur om de vereniging te blijven verbeteren.

De eerste advocatenkantoren die het certificaat hebben behaald zijn: Rottier Advocaten, Daniels Huisman Advocaten, De Boer en Egberts, Parmentier Oass, STV Advocaten, Van Aalst en Daniels, Van Dusseldorp en Damstra, Thermis Advocaten, ATM Advocaten Utrecht en ATM Advocaten Den Bosch en De Haan Advocaten & Notarissen.